Share on FacebookShare on Google+Pin on PinterestTweet about this on Twitter

Alle ved jo det snart er slut med licens og dagbladsstøtte, og de fleste er ved at blive er så mediebeviste/trætte de vil have noget frisk personligt direkte fra hestens mund via nettet – klip mellemmanden/redaktør-censuren/aktionærerne og de skjulte interessegrupper ud af ligningen. Adblockere er bare starten.

Her er tips til ikke at støtte de skøre gamle medier – og alle de såkaldte alternativer:

A/ Tal mere med rigtige mennesker live, brug mindre tid på metakommunikation

B/ Få en browser uden cookies osv. der ikke kan tracke dine vaner eller modtage reklamer

C/ Opsig alle abonnementer.

D/ Få direkte kilder – “hellere to venner fra hver sin fraktion i Mosul på chat end CNN”.

E/ Lad være at “hæng ud” uden mål digitalt, du virker ensom og bliver datamined.

F/ Gå mere ud og brug medier der ikke er clickbaits.

G/ Lad være at arbejde med/for eller annoncer i onde døde hadspredene medier.

H/ Hvis du er et offentligt sted hvor der ligger aviser fremme, så tag dem med på WC og skyl dem ud.

I/ Sagsøg eller hack medierne hvis de overskrider dine grænser. Lad dem stå til ansvar.

K/ Hvis du kontaktes af journalister, så smid på. De har skrevet historien, du kontaktes blot for at bekræfte deres dårlige samvittighed. Hvorfor lave deres had-arbejde for dem gratis. Boycot tidstyvene nu!

LLav dine egne medier, lav din egen virkelighed.

M/ Køb jammere og placer dem centralt men diskret.

img_8085

Jeg forudser “menneske til menneske” – kommunikation vil vinde  over topdown oneway “brand til målgruppe” fiktionerne der stadig lever blandt de døende medier. Det er eneste udvej i en virkelighed i total opløsning – Trump er lige blevet valgt fordi han “giver det bedste show” – problemet er virkeligheden findes, men er forsvundet op i en millard små ekkokamre i en meta-medie-cyklon, der understøtter nye negative virkeligheder. Den menneskelige sampler gentager hvad den ser og hører, hvilket er problematisk da den oppiskede samtids generelle kildekritiske evner og filtre er meget svækkede. Vi orker ikke at nævne navne eller pege fingre, vi vi hellere bruge tiden på at være personlige, morsomme, transparante og pro-aktive:

Peter Smith – Blazar´s London editor  droppede ud af college, tog i vildmarken og bruger nu sin tid mellem økologisk guerrilla farming, okkulte studier og aktiehandel. Peter tripper til tango for tiden, sidste vinter lavede han sin egen ost derhjemme. Måske kan du læse han ofte drikker ofte spontangærede øl som en del af sin kreative procces. Han prøver at være en nuanceret vred ægge-hvid mand.

Share on FacebookShare on Google+Pin on PinterestTweet about this on Twitter